Tuesday, March 23, 2010

'Cuti-cuti Mac' KRU Tuaran

12-14 Mac KRU Tuaran telah menghantar 4 orang ahli muslimin untuk menyertai Jambori Amal di Kudat. Mendengar cerita daripada sahabat-sahabat yang hadir rasa teruja dan geli hati pun ada. Banyak pengalaman yang mereka timba sepanjang program tersebut berlangsung. Terima kasih keapada pihak penganjur, lain kali kalau ada program lagi jangan lupa jemput KRU Tuaran.
Tahniah!!! Kumpulan Aslan (duduk: kiri)


15-16 Mac Persatuan Siswazah Sabah berjaya melaksanakan Kem Induksi Pelajar di surau Al-Aqsa Kampung Kobuni, Inanam. Peserta seramai 25 orang. Seorang ahli KRU Tuaran telah hadir untuk menjadi ajk program. Wakil peserta KRU Tuaran pula seramai 3 orang muslimat yang akhirnya menjadi fasilitator.

Program selama 2 hari 1 malam ini sangat mencabar di mana penganjur program membuat aktiviti eksplores selepas solat Zohor. Panas di musim kemarau sangatlah menduga kegagahan dan kesabaran rohani dan jasmani fasilitator dan adik-adik peserta.




17-18 Mac: Setelah selesai program di Kobuni kami bertiga meneruskan 'cuti-cuti Mac KRU Tuaran' dengan menyertai Bengkel Wakil Rakyat (BWR). Seorang peserta kena balik rumah kerana mamanya dah kerinduan. Patah tumbuh hilang berganti, ada penambahan seorang peserta KRU Tuaran.
Seronok dapat bertukar-tukar fikiran dengan sahabat-sahabat KRU dari kawasan-kawasan lain (KRU KK 5 orang, KRU Sipitang 3 orang, KRU KB 1 orang). Pengalaman yang cukup bermakna buat kami, akan dimanfaat dan dipraktikan sebaik-baiknya.




19 Mac: Di kala ahli KRU muslimat Tuaran menghadiri BWR, ahli KRU muslimin Tuaran bertungkus-lumus membuat persiapan untuk menjayakan Program Menyeru Muslimin. Maka terlaksanalah program tersebut pada 19 Mac. Untuk mengetahui laporan lebih lanjut sila ke http://www.d-kru.blogspot.com/


20 Mac: Warga Tuaran berkesempatan memenuhi undangan walimah Akhi Sezan & Ukhti Qamariah di Kg. Merabau, Kota Belud. Doa kami untuk kedua-dua mempelai:




"Semoga Allah memberi berkah kepadamu dan ke atasmu serta mengumpulkan kamu berdua (pengantin laki-laki dan perempuan) dalam kebaikan."
(HR. Penyusun-penyusun kitab Sunan, kecuali An-Nasai dan lihat Shahih At-Tirmidzi 1/316)



21 Mac: KRU Tuaran mengakhiri 'Cuti-cuti Mac' ini dengan menghadiri usrah gabungan KRU.








No comments: